Studia podyplomowe
Pedagogika społeczno-opiekuńcza, diagnoza i terapia pedagogiczna
Studia podyplomowe: Pedagogika społeczno-opiekuńcza, diagnoza i terapia pedagogiczna przygotowują do wykonywania obowiązków nauczyciela-wychowawcy w szkołach (świetlice szkolne) i placówkach opiekuńczo-wychowawczych (świetlice środowiskowe, internaty, bursy) oraz pedagoga szkolnego.
W ramach realizowanej roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy lub pedagoga szkolnego studia przygotowują do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i innych form terapii pedagogicznej, diagnozy ucznia w kontekście jego sytuacji szkolnej i rodzinnej, a także merytorycznego wsparcia nauczycieli i rodziców.
Program studiów zawiera treści niezbędne do wykonywania obowiązków nauczyciela-wychowawcy, pedagoga szkolnego. Kursy są pogrupowane w moduły tematyczne:
- podstawy pracy społeczno-opiekuńczej, diagnostycznej i terapeutycznej (m.in. psychologia rozwojowa, wychowawcza, kliniczna, podstawy prawne, najnowsze tendencje w edukacji),
- pedagogika społeczno-opiekuńcza (m. in. pedagogika rodziny, metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej),
- praca pedagoga szkolnego (m.in. diagnostyka pedagogiczna, metodyka pracy pedagoga szkolnego),
- diagnoza i terapia pedagogiczna (m.in. struktura, organizacja i metodyka terapii, interwencja kryzysowa, praca z rodzicami).
W trakcie 3-semestralnym cyklu kształcenia słuchacze realizują praktyki pedagogiczne w wymiarze 60 godz. (w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, szkołach, placówkach diagnostyczno-terapeutycznych – po 20 godzin w każdej placówce).
Organizacja i zarządzanie oświatą
Dwusemestralne (290 godz.), studia dla nauczycieli, kadry kierowniczej placówek oświatowych i pracowników administracji samorządowej, posiadających stopień magistra lub licencjata.
Program studiów
Studia skierowane są do nauczycieli, pracowników oświaty i samorządowej administracji oświatowej, z tytułem magistra, magistra inżyniera lub licencjata. Absolwent uzyskuje kompetencje niezbędne do prawno-administracyjnego i psycho – pedagogicznego kierowania szkołą i placówkami oświatowymi, wymagane przy objęciu kierowniczych stanowisk w oświacie.
Program obejmuje; 1. Grupę przedmiotów prawno – administracyjnych dotyczących zarządzani szkołą i placówką oświatową, przepisów prawa oświatowego i ich zastosowania w zmieniające się rzeczywistości oświatowej, tworzenia prawa wewnętrznego szkoły. 2. Przedmioty psychologiczno-pedagogiczne związane z zarządzaniem i kierowaniem zespołami ludzkimi. 3. Grupę przedmiotów dotyczących funkcjonowania szkoły w środowisku, aktualnych tendencji w polityce oświatowej w Polsce i na świecie.
Dlaczego z nami? /Dlaczego warto?/Współpraca-partnerzy kierunku
Studia funkcjonują nieprzerwanie od 1997 roku. W tym czasie zgromadziliśmy już spore doświadczenie i wiemy jak przygotowywać naszych słuchaczy do wzorowego i bezproblemowego pełnienie funkcji kierowniczych w oświacie a zwłaszcza w szkołach i zakładach oświatowych. Nasi absolwenci wygrywają konkursy na stanowiska, a jako dyrektorzy zyskują pozytywne oceny ze strony organów nadzorujących.
Absolwenci o kierunku
Średnia ocen z ankiet absolwentów z ostatnich dwóch lat – 4,75 (w skali 5-cio punktowej)
Kadra
Zespół nauczający to fachowcy-praktycy; dyrektorzy szkół, czynni i emerytowani pracownicy Kuratorium Oświaty, znani nauczyciele akademiccy, którzy są gwarantem wysokiego poziomu zajęć.